Raseborgs stads turistbyrå har skapat de nya nätsidorna, www.visitraseborg.com, i samarbete med reklambyrån Redland och för det tekniska förverkligandet svarar företaget Sydweb.

Vid planeringen av nätsidorna har turistbyrån fokuserat på att presentera Raseborgs serviceutbud på ett mångsidigt och utförligt sätt. Via sidan ges företagarna bättre möjligheter att presentera sina produkter och tjänster med text och bild. Nytt på sidorna är en servicesökning som gör det möjligt att lätt hitta service, butiker och wellness- och skönhetsföretag för var och en. Också en förbättrad evenemangskalender finns med. De responsiva sidorna är lätta att använda, även som mobilversion. Planeringen av de nya sidorna baserar sig på undersökningar och användarrespons. Sidorna finns på svenska, finska och engelska men turistbroschyren på sex olika språk finns också här i pdf-format.

Nätsidornas utseende är en del av turistbyråns nya visuella profil som har planerats tillsammans med reklambyrån Redland. Den första nya produkten var årets turistbroschyr som utkom i början av året på sex olika språk, svenska, finska, engelska, tyska, ryska och franska. Samma visuella linje märks i annonser och i övrigt tryckt material. Även turistbyråns kundutrymme, som ofta är det första ansiktet utåt för besökare, har fått en uppfräschning som följer det visuella utseendet. Renoveringen väntas bli klar inom maj månad.

- Vi hoppas att de nya nätsidorna skall hjälpa oss att ännu bättre betjäna turister, besökare, sommargäster och ortsbor så bra som möjligt, säger ledande turistsekreteraren Viveca Blomberg.

Turistbyrån tar gärna emot respons från användarna, använd gärna blanketten på nätsidan.

Närmare uppgifter:
ledande turistsekreterare Viveca Blomberg, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 019 289 2012
turistsekreterare Piela Parviainen, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 019 289 2016